ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کوچ اجباری و خالی شدن روستاها نتیجه ۱۵ سال خشکسالی ‌سیستان و بلوچستان

شهروندان:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کوچ اجباری و خالی شدن روستاها نتیجه 15 سال خشکسالی در استان بوده است.

خشکسالی ‌به گزارش ایسنا، علی اوسط هاشمی در شورای برنامه ریزی استان افزود: با توجه به خشکسالی ۱۵ ساله و مشکلات پیش رو، نگاه به استان باید نگاهی صنعتی و توسعه کشاورزی مدرن باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات و اینترنت قرار داریم، گفت: بیش از ۴ هزار روستای استان از داشتن خط تلفن محروم هستند.

وی تصریح کرد: مشکل نبود گاز در استان، روند توسعه را کند کرده و بسیاری از صنایع استان را به تعطیلی کشانده است.

هاشمی گفت: دولت باید سیستان و بلوچستان را متفاوت از استان‌های دیگر ببیند و اعتبارات ملی ویژه‌ای برای استان در نظر بگیرد.

وی در ادامه افزود: استان در بخش‌های فرهنگی، هنری، بهداشتی و صنعتی نسبت به دیگر نقاط کشور توسعه نیافته است.

استاندار در ادامه بیان کرد: نزدیک به هزار روستای استان به صورت سیار آبر‌سانی می‌شود که این امر مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورده است.

هاشمی با اشاره به اینکه استان در زمینه گردشگری و فرهنگی نیز بصورت جدی توسعه نیافته است، گفت: پتانسیل‌های استان در بخش گردشگری و فرهنگی ناشناخته مانده است، با ورود سرمایه گذاران در این زمینه می‌توانیم صنعت توریسم و گردشگری استان را زنده و پویا کند.

وی افزود: قابلیت‌های صنعتی و معدنی استان نیز با جذب سرمایه‌گذاران باید شناسایی و فعال شود.

استاندار تاکید کرد: بیشتر شهرهای استان از داشتن فرودگاه فعال بی‌بهره‌اند و برای توسعه فرودگاه‌های استان دولت باید اعتبار ویژه‌ای به استان اختصاص دهد.

هاشمی خاطرنشان کرد: راه اندازی خط ریلی چابهار – زاهدان و مشهد می‌تواند علاوه بر ترانزیت کالا، بخش حمل و نقل مسافری را نیز در داخل و خارج استان فعال کند و بسیاری از مشکلات مردم را در این زمینه حمل و نقل برطرف کند.