ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کمبود آب؛ مهمترین مشکل کشاورزان خراسان جنوبی

شهروندان:
نماینده مردم شهرستان طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس کمبود آب را مهمترین مشکل مردم و به خصوص کشاورزان خراسان جنوبی دانست و گفت: باید برای ورود آب از مناطق پر آب کشور به این استان اقدامات جدی صورت گیرد.

خراسان جنوبیبه گزارش ایسنا، محمدعلی عبدالله‌زاده در دیدار با صاحبان مشاغل صنعتی و معدنی این شهرستان به بررسی مشکلات پیش روی صنایع و معادن بشرویه پرداخت و گفت: نبود دفتر اسناد ثبتی برای وثیقه، سرمایه‌گذاری را در شهرستان بشرویه با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این شهرستان خواست علی‌رغم مشکلات موجود بر سر راه تولید اقتصادی، پیگیر طرح و برنامه­‌های خود باشند و با جذب سرمایه‌گذران خارجی چرخ اقتصاد منطقه را به حرکت درآورند.

وی از چگونگی اجرای طرح هدفمندی یارانه­‌ها بخصوص در بخش حامل­‌های انرژی انتقاد کرد و گفت: در اجرای این طرح نرخ حامل­‌های انرژی بالا رفت و این باعث شد تا برخی صنایع مکانیزه و بخصوص صنایع سنتی آسیب جدی ببینند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: نمونه عینی مشکلات هدفمندی در بشرویه تعطیلی بیش از ۹۵درصد کوره­‌های آجرپزی بود که نیاز به سوخت مازاد داشتند و در همین راستا در شهرستان بشرویه نزدیک به چهار هزار فرصت شغلی تعطیل شد که خسارات قابل توجهی به بخش تولید آجر سنتی وارد کرد.

وی به مشکل عدم استقرار اداره ثبت اسناد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مهم مرتباً پیگیری می­‌شود و امید است تا پایان آذرماه سال جاری با تامین چارت تشکیلاتی آن این واحد اداری در بشرویه راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله در استان گفت: متاسفانه در پی خشکسالی‌های متوالی در منطقه شرق کشور و بخصوص خراسان جنوبی مشکل کم‌آبی همچنان ادامه دارد و باید برای ورود آب از مناطق پر آب کشور و همچنین اجرای طرح­‌های بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات جدی صورت گیرد.

برچسب‌ها : ,