ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سیدمحمد پژمان:

حفاظت از محیط زیست با مشارکت شهروندان میسر است

شهروندان:
شهردار سابق مشهد گفت: مشارکت شهروندان، حفاظت از محیط زیست شهری را به‌همراه دارد.

سیدمحمد پژمانبه گزارش ایسنا، «سیدمحمد پژمان» در مراسم اختتامیه‌ی اولین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست که در هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: لازمه‌ی انتقال دغدغه‌ی حفظ محیط زیست فرهنگسازی به شهروندان است و با این رویکرد می‌توان گام‌های مثبتی را در این راستا برداشت.

وی خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی حوزه‌ی خدمات شهری می‌توانند با استفاده از مقالات ارائه شده در کنفرانس، تخصص خود را افزایش دهند و از این مقالات در زمان مناسب در جهت ارتقای خدمات کیفیت خدمات شهری و کاهش هزینه‌ها استفاده کنند.

شهردار سابق مشهد افزود: حضور دانشگاهیان در کنار عوامل اجرایی حوزه‌ی خدمات شهری می‌تواند نتایج مثبتی برای این حوزه ایجاد کند.

پژمان یادآور شد: خدمات شهری و محیط زیست همه‌ی شئون زندگی انسان را فرا گرفته و کمیت و کیفیت زندگی و تداوم حیات بشر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی با اشاره به آثار تدریجی تخریب محیط زیست افزود: مسوولان و متخصصان باید به مردم در صورت تخریب به محیط زیست هشدار بدهند و آنان را از تبعات این صدمات آگاه کنند.

شهردار سابق مشهد گفت: استفاده از مطالعات و تحقیقات علمی در حوزه‌ی خدمات شهری می‌تواند آسیب‌های وارده به محیط زیست شهری را کاهش دهد.

کاهش فرآیند توسعه‌ی ناپایدار شهری هدف مدیریت شهری است

«غلامحسین صاحبی» در این مراسم اظهار کرد: خدمات شهری جنبه‌های گوناگونی از قبیل مدیریت پسماند، افزایش کارآیی انرژی و کنترل آلودگی‌ها آب و هوا، کاهش مخاطرات زیست‌محیطی، توزیع عادلانه فضای سبز شهری و … دارد که ارتقای کیفیت این خدمات ارائه شده، هماهنگی نهادها و سازمان‌های مرتبط و مسوول را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: رشد روزافزون شهرنشینی تغییراتی را در جامعه ایجاد کرده و همین امر اهمیت و ضرورت مدیریت و کنترل آگاهانه‌ی شهرها را نشان می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این‌که حدود یک ‌سوم از جمعیت مشهد در حاشیه‌ی شهر زندگی می‌کنند، افزود: این امر آسیب‌های بسیاری را به‌وجود می‌آورد و مدیریت شهری می‌تواند با تملک اراضی رها شده حاشیه‌ی شهر تدابیری اتخاذ کند تا از ایجاد آسیب‌های بیشتر به بطن جامعه جلوگیری شود.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم دکتر «براتعلی خاکپور»، دبیر علمی اولین کنفرانس ملی خدمات شهری و محیط زیست بیانیه‌ی کنفرانس را قرائت کرد و از نویسندگان مقالات برتر تقدیر شد.